Σάββατο, 5 Αυγούστου 2017

Το Τεστ: Της "Τριπλής Διύλισης"... (Σωκράτης)

Μια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος, Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης, έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό, που άκουσε για κάποιον, από τους μαθητές του... 

Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ: της "τριπλής διύλισης"...

"Τριπλή διύλιση;" ρώτησε με απορία, ο γνωστός του.

- Ναι, πριν μου πεις, τι άκουσες για το μαθητή μου, θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό, να ¨φιλτράρουμε¨... αυτό που θέλεις να μου πεις.




- Το Πρώτο Φίλτρο, Είναι Αυτό Της Αλήθειας.

Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος, ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις, είναι αλήθεια;

- Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και...

Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα... αν αυτό που θέλεις να μου πεις, είναι αλήθεια ή ψέματα.

- Ας Δοκιμάσουμε Τώρα, Το Δεύτερο Φίλτρο, Αυτό Της Καλοσύνης.


Αυτό, που πρόκειται να μου πεις, για τον μαθητή μου, είναι κάτι καλό;

- Καλό; Όχι... το αντίθετο μάλλον...

- Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό, για τον μαθητή μου... αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος, ότι είναι αλήθεια.

Ο γνωστός του, έσκυψε το κεφάλι, από ντροπή και αμηχανία.

- Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα, να περάσεις το τεστ, γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο.

- Το Τρίτο Φίλτρο, Της Χρησιμότητας.

Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις, για τον μαθητή μου... κάτι, που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο, σε κάτι;

- Όχι, δεν νομίζω...

- Άρα λοιπόν, αφού αυτό που θα μου πεις, δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο... γιατί θα πρέπει, να το ακούσω;

Ο Γνωστός Του Έφυγε Ντροπιασμένος, Έχοντας Πάρει Ένα Καλό Μάθημα...